Handelsbetingelser
Om virksomheden (Webshoppen)
Virksomhedens navn: Brandshop ApS
CVR. Nr: 38354590
Adresse: Voldbjergvej 12a, 8240 Risskov
E-mail adresse: [email protected]
Telefonnummer: +45 71 99 80 89
Etablerings år: 2016
Aftalens sprog
Alle aftaler på brandshop.dk indgås på dansk.
Priser
Alle bestillinger foregår via websitet brandshop.dk. Alle priser på websitet angives i Danske Kroner (DKK) inklusiv dansk moms (25%) og eventuelle øvrige afgifter.
Ingen skjulte gebyrer eller abonnement
Hos Brandshop sætter vi stor ære i at have glade og tilfredse kunder. Derfor finder du naturligvis ingen skjulte gebyrer eller abonnement lignende ting hos os. Med andre ord kan du handle frit hos Brandshop.dk med god samvittighed til de oplyste priser.
Ordre
Når din ordre er gået igennem, modtager du en ordrebekræftelse pr. mail. Det er ikke muligt at foretage et køb uden at afgive sin e-mail adresse, da det er et krav, at ordren bekræftes elektronisk.
Hvis du senere ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til [email protected]
Betaling
Når du handler hos brandshop.dk, kan du benytte følgende betalings- og kreditkort:
- VisaDankort
- MasterCard
- Maestro
- VisaCard
- Visa Electron
- Mobile Pay
- ViaBill
- Forbrugsforeningen
Beløbet trækkes først fra betalingskortet, når varen er afsendt.
Betalingssikkerhed
Når du gennemfører en online betaling med betalingskort på brandshop.dk, er du altid sikret mod misbrug. Du har mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt på brandshop.dk.
Dine kreditoplysninger er beskyttede og krypterede, når de sendes til behandling ved Bambora. Det betyder i praksis, at al indtastning af kreditkort oplysninger sker via Bamboras sikre Betalingsgateway. Vi får dermed aldrig kendskab til de kortoplysninger, du indtaster, men kun besked om, om transaktionen er godkendt eller ej. Vi har ikke mulighed for at hæve mere på dit kreditkort, end du har godkendt. Vi kan kun mulighed for at nedjustere gennemførte betalinger.
Levering i Danmark
Alle pakker afsendes med enten DAO eller Postnord. Fragtprisen starter fra 39,00 kr. inkl. moms og kan variere afhængig af leveringsform. Fragtprisen er 0 kr. ved køb over 599 kr, med undtagelse af Postnord hjemmelevering.
Vi forbeholder os ret til i særtilfælde at ændre den af kundens valgte leveringsform til en anden. Dette kan f.eks. ske, hvis vi i områder eller perioder oplever leveringsproblemer med én fragtleverandør, hvor vi vil sende med en anden fragtleverandør i stedet.
Fri fragt ved køb over 599 kr.
Køber du for over 599 kr. (ex. fragt og eventuelle rabatkoder), får du leveret din pakke gratis i Danmark.
Prisen på disse fragtløsninger bliver automatisk nedjusteret til 0 kr, hvis du har varer for over 599 kr. i kurven. Dog med undtagelse af Postnord hjemmelevering, hvor prisen blot vil blive billigere.
Leveringstid
Ordrer afgivet inden kl. 14.00 alle hverdage vil blive afsendt samme dag og leveret 1-2 dage efter afsendelsen afhængigt af valgte fragtmetode. Ved bestilling til en erhvervsadresse vil leveringen ske 1-3 hverdage efter afsendelse.
Skulle det ske, at en bestilt vare ikke er på lager, forbeholder vi os retten til at levere eventuelle lagervarer og efterfølgende levere varen eller varerne, der har været i restordre. I disse tilfælde leveres varen eller varerne, der har været i restordre naturligvis omkostningsfrit.
Beskadigelse under forsendelse
Vores varer er forsikrede under forsendelsen. Du bedes kontrollere alle varer ved modtagelse.
Er det tydeligt allerede, når du ser pakken, at indholdet er gået i stykker under transport (f.eks. hvis pakken er gennemvædet af creme), bedes du nægte modtagelse, og kontakte vores kundeservice, så vi kan sende en ny pakke.
Konstateres det, når pakken åbnes, at et eller flere produkter er blevet beskadiget under forsendelsen, bedes du ligeledes kontakte os på [email protected], så vi kan erstatte de(t) ødelagte produkt(er).
Fortrydelsesret
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos brandshop.dk
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du, eller en anden person du har valgt (dog ikke transportøren);
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via e-mail på adressen [email protected]. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Alternativt, kan du benytte dig af vores standardfortrydelsesformular, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Returnering
Når du indenfor 30 dage har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Hvis du ønsker at returnere en vare, så skal du selv afholde omkostningerne til returfragten og vær opmærksom på, at det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du udskrive din returlabel og læse mere om returnering her
Vi gennemfører en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Vi afhenter IKKE pakker i pakkeshops, ej heller modtager vi efterkravs pakker.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 100 DKK.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb, da omkostningen allerede er afholdt.
Tilfælde med ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du som udgangspunkt det beløb, du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne fra købsbeløbet.
Hvis du fortryder hele dit køb, og sender alle produkter retur, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, undtagen leveringsomkostningerne. Fortryder du kun en del af dit køb, refunderes leveringsomkostningerne heller ikke.
Din betaling refunderes uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Vær opmærksom på, at der er stor forskel på, hvor lang tid en refundering tager, afhængigt af korttypen brugt ved handlen.
Hvis vi f.eks. refunderer til et Dankort, vil betalingen være retur på kontoen inden for 3 bankdage efter vi har gennemført refunderingen, mens der med visse andre kort (f.eks. Mastercard) kan gå op til 28 bankdage. Vi henviser til din kortudsteder for yderligere info om dette.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Brandshop ApS
C/O Blue Water Shipping
Emil Neckelmanns vej 20
5220 Odense SØ
Husk at vedlægge en kopi af faktura.
Bemærk! Vi modtager kun pakker sendt med omdeling og afhenter IKKE pakker i pakkeshop, ej heller modtager vi pakker pr. efterkrav.
Reklamationsret - du skal kontakte os inden for "rimelig" tid
Du har 24 måneders reklamationsret, dog mindre i tilfælde af at den angivende holdbarhedsdato på produktet er mindre end 24 måneder. I så fald følger reklamationsretten selvfølgelig af varens naturlige holdbarhed.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til [email protected] eller telefonisk på 3360 7490
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Vælger du ikke at bruge vores returportal til at hente din returlabel, bedes du sende din returpakke til følgende adresse:
Brandshop ApS
C/O Blue Water Shipping
Emil Neckelmanns vej 20
5220 Odense SØ
Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, bedes du i første omgang rette henveldese til [email protected].
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Køb med ViaBill
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil ViaBill pålæhhr et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kreditPricerunner købsgaranti op til 50.000 kr.
Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner. Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Det er gratis og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Registrer dig for at få PriceRunner KøbsgarantiPriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, defekt vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig personligt. Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien omfatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger. For de endelige regler og vilkår og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner.
Dine personlige oplysninger
For at du kan indgå handel med os, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Brandshop ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Kun medarbejdre, der har behov for at få adgang til dine personoplysninger for at udføre sit arbejde, har adgang til disse.
Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Dit navn og ordrenummer videregives til forbrugeranmeldelsessitet Trustpilot, med henblik på at udsende en enkelt opfølgningsmail, der lader dig vurdere din købsoplevelse. Derudover videregives eller sælges dine oplysninger på ingen måde til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Brandshop har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Brandshop via e-mail: [email protected]
Lovvalg og værneting
Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole og skal indbringes til behandling ved Aarhus Byret som første instans, medmindre præceptiv lovgivning bestemmer andet. Dette gælder også salg til købere i udlandet, i Grønland og på Færøerne.
Spørgsmål
Kontakt os endelig! Vi vil glædeligt informere og rådgive dig.
Brandshop ApS
Voldbjergvej 12a
8240 Risskov
Telefon: +45 3360 7490
Mandag - Torsdag kl. 9.00 - 17.00
Fredag kl. 10.00 - 16.00
Email: [email protected]